Kampanie Społeczne

2016 – Weź raka na cel

Akcja "Weź raka na cel" jest częścią kampanii "Wojna z rakiem". 10 artystów przygotowało rysunki raków - potworów, które posłużyły do stworzenia tarcz strzeleckich. Teraz każdy może strzelić do raka i symbolicznie go pokonać!

dowiedz się więcej

2016 – 2017 – Wojna z rakiem

Rak to wyjątkowo trudny przeciwnik. Rujnuje nie tylko zdrowie, ale często również budżet osób chorych i ich rodzin. W polskich warunkach, gdzie kolejki do badań i konsultacji są na kilka miesięcy czekania a pewne terapię nie wchodzą do koszyka świadczeń refundowanych – proces leczenia często zależy od zasobności portfela chorego.

dowiedz się więcej

2015 – Cenne chwile życia

Ile może być warte życie osoby chorej na raka? W kampanii społecznej „CHWILE ŻYCIA” - podjęliśmy wyzwanie i w symboliczny sposób wyceniliśmy poszczególne momenty życia pacjentki onkologicznej. Tym samym wprowadziliśmy do publicznej debaty temat przemilczany: każda CHWILA ŻYCIA chorego jest CENNA, ale nie tylko dlatego, że chory nie wie, ile mu jeszcze ich pozostało, ale dlatego, że każda słono go kosztuje, bo chory sam musi płacić za nierefundowane terapie! 

dowiedz się więcej

2014 – 2016 – Razem tworzymy ONKOMAPĘ – przewodnik po przyjaznych ośrodkach onkologicznych w Polsce

Portal internetowy www.onkomapa.pl umożliwia dokonywanie wielopłaszczyznowej oceny ośrodków onkologicznych oraz personelu medycznego. Pacjenci i ich bliscy mogą wypełnić on-line ankietę wyrażając własną opinię na temat danej placówki, czy lekarza oraz zapoznać się z ocenami innych chorych. Dodatkowo, system wizualizuje wahania ocen w czasie, co pozwala monitorować zachodzące zmiany.

dowiedz się więcej

2013 – 2014 – Pieniądze mogą pokonać raka

Rak to wyjątkowo trudny przeciwnik. Rujnuje nie tylko zdrowie, ale często również budżet osób chorych i ich rodzin. W polskich warunkach, gdzie kolejki do badań i konsultacji są na kilka miesięcy czekania a pewne terapię nie wchodzą do koszyka świadczeń refundowanych - proces leczenia często zależy od zasobności portfela chorego.

dowiedz się więcej

Kampanie w partnerstwie z innymi organizacjami

6 miesięcy – żyć czy umierać?

Kilka tysięcy kobiet z zaawasowanym rakiem piersi zadaje sobie to pytanie. Zaawansowana postać raka piersi jest nieuleczalna. Pacjentki mogą walczyć o wydłużenie życia oraz o poprawę jego jakości, natomiast nie mają szans na pełne wyzdrowienie. Niestety ich potrzeby są ignorowane. Niewystarczający dostęp do pogłębionej diagnostyki oraz innowacyjnych terapii to tylko niektóre przykłady marginalizacji tej grupy kobiet.

dowiedz się więcej

Poszerzamy heryzonty

W raku piersi niezwykle istotna jest wiedza o tzw. receptorze HER. Jego nadekspresja oznacza dla pacjentki ostrzejszy przebieg choroby, a kiedyś – gorsze rokowania. Dziś o rodzinie HER wiemy już więcej.  To jest wiedza, którą każda pacjentka powinna mieć. Każda powinna poszerzać swoje HERyzonty. Akcją „Poszerzamy HERyzonty” ma na celu zmobilizować pacjentki do tego, by swoją chorobę poznały, by dowiedziały się jak najwięcej o mechanizmach działania raka i sposobach leczenia go.

dowiedz się więcej

Tu i teraz

Izolacja, brak wsparcia ze strony najbliższych, ale także spadek dochodów i ograniczenie aktywności w życiu zawodowym i prywatnym – to problemy najczęściej sygnalizowane przez kobiety żyjące z rakiem piersi. Z badań przeprowadzonych w 9 państwach europejskich, w tym w Polsce, w ramach kampanii „Tu i Teraz” wyłania się obraz kobiet, które uważają się za gorsze, bo nie mogą być ilustracją tezy, że raka można pokonać. One muszą z nim żyć. 14 listopada 2013 w Basenie Artystycznym w Warszawie odbyła się konferencja poświęcona życiu i problemom kobiet żyjących z zaawansowanym rakiem piersi, inaugurująca kampanię "Tu i Teraz".

dowiedz się więcej