„WALCZ” na elewacji PGE Narodowy – wymowne hasło z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem

stadion narodowy hasło walcz

W dniu Światowego Dnia Walki z Rakiem zainaugurowaliśmy kampanię „Wojna z rakiem”. Dzięki wsparciu PGE Narodowego na elewacji Stadionu zostało wyświetlone hasło „WALCZ”, wzywające Polaków do zadbania o swoje zdrowie oraz zaangażowanie w pomoc innym chorym. Równocześnie zainaugurowane zostały licytacje pamiątek sportowych, w tym podpisanej koszulki Arkadiusza Milika, napastnika piłkarskiej reprezentacji Polski oraz Narodowy Test Wiedzy o Raku, którego wyniki pozwolą stwierdzić czy Polacy są odpowiednio przygotowani, aby wypowiedzieć rakowi wojnę.

Szacunki epidemiologiczne nie są optymistyczne. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że w przeciągu ostatnich trzydziestu lat liczba osób z wykrytym nowotworem złośliwym wzrosła ponad dwukrotnie przekraczając 150 tysięcy osób. Rak dotyczy każdego z nas – przewiduje się, że co trzeci Polak na pewnym etapie życia zostanie pacjentem onkologicznym, a co czwarty umrze z powodu nowotworu. Niemal każdy zetknie się z nim w najbliższym otoczeniu rodziny czy przyjaciół. Obecnie rak jest jedną z najczęstszych przyczyn zgonów Polaków w wieku produkcyjnym, a prognozy pokazują, że problem z czasem będzie rósł. Niestety wielu chorych trafia do lekarza zbyt późno, dlatego kluczowego znaczenia nabiera wiedza na temat raka, świadomość wagi dbałości o zdrowie, wykonywanie odpowiednich badań diagnostycznych oraz solidarność Polaków, dzięki której wielu chorych może każdego roku skuteczniej walczyć z chorobą.

„WALCZ”, czyli wszystkie oczy na PGE Narodowy

Światowy Dzień Walki z Rakiem został ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia. Jego celem jest zwrócenie uwagi na narastający problem chorób nowotworowych w wielu państwach świata. Jest to również moment dla każdego, aby się zatrzymać i zastanowić nad zdrowiem swoim oraz swoich najbliższych. Wyświetlenie na elewacji PGE Narodowego hasła wzywającego do podjęcia walki z rakiem symbolicznie przypomina o codziennej batalii tysięcy pacjentów onkologicznych oraz konieczności wzięcia spraw dotyczących zdrowia w swoje ręce. Według nas tylko aktywna postawa chorego, wspierana przez jego najbliższych oraz chęć walki może przynieść odpowiednie rezultaty.

Jak można pomóc?

Za każdą z wielkich liczb stoją jednak tragedie pojedynczych osób oraz ich rodzin. Dotychczas w Polsce nie wdrożono działań strategicznych, które pozwoliłyby kompleksowo rozwiązać problemy systemu opieki onkologicznej. W ostatnich latach powstało wiele organizacji wspierających pacjentów z chorobami nowotworowymi, które działają tam, gdzie ludzie albo instytucje zawodzą. Fundacja Onkologiczna Alivia działając od 2010 roku prowadzi szereg działań, w ramach których zbiera środki dla pacjentów onkologicznych. Tylko w ubiegłym roku wiele tysięcy Polaków zdecydowało się wesprzeć naszych podopiecznych przekazując 1% swojego podatku, dzięki czemu mogliśmy sfinansować leczenie wielu z naszych ponad dwustu podopiecznych. Równocześnie w ramach programu „Skarbonka” przekazaliśmy do dzisiaj naszym podopiecznym ponad 5 mln zł. Całość tej kwoty została przekazana na leczenie oraz wydatki z nim związane. To realne wsparcie dla chorych, które jednak nie byłoby być możliwe bez udziału osób dobrej woli. W imieniu naszym oraz naszych podopiecznych dziękujemy każdej z nich.

Kampania „Wojna z rakiem”

Oś kampanii „Wojna z rakiem” stanowi spot o tej samej nazwie. Film został przygotowany przez Saatchi&Saatchi, Platige Image i studio produkcyjne Dobro. Zobaczyć go będzie można w mediach, kinach oraz w internecie.

W tym roku, przygotowaliśmy w ramach kampanii dodatkowe akcje, które mają popularyzować ideę dbania o swoje zdrowie oraz solidaryzowania się z pacjentami onkologicznymi. Między innymi są to:

Aukcje pamiątek piłkarskich. 4 lutego rozpoczęliśmy aukcje pamiątek piłkarskich przekazanych przez wybitnych polskich sportowców. Wśród licytowanych przedmiotów znalazła się m.in. podpisana koszulka Arkadiusza Milika, napastnika piłkarskiej reprezentacji Polski. Wszystkie aukcje są dostępne na stronie Charytatywni.allegro.pl i będą trwać do 30 kwietnia br. Cały dochód z aukcji zostanie przeznaczony na fundusz pomocy pacjentom onkologicznym w najtrudniejszej sytuacji materialnej.

Narodowy Test wiedzy o walce z rakiem. Skuteczna walka z rakiem nie jest możliwa bez odpowiedniej wiedzy. Z jednej strony pacjenci muszą wiedzieć w jaki sposób można zmniejszyć ryzyko zachorowania. Z drugiej – niezwykle istotne jest wykonywanie odpowiednich badań diagnostycznych, zwiększających szanse na wczesne rozpoznanie oraz rozpoczęcie leczenia. Dotychczas nie przeprowadzono dużego badania, które pozwoliłoby rzetelnie odpowiedzieć na pytanie dotyczące stanu wiedzy Polaków o raku, metodach zapobiegania oraz leczenia choroby. 4 lutego został zainaugurowany Narodowy Test Wiedzy o Raku, w ramach którego zostanie przeprowadzone badanie wiedzy Polaków o profilaktyce, diagnostyce oraz leczeniu chorób nowotworowych. Na podstawie wyników badania zostanie opracowany raport, którego wyniki zostaną opublikowane w marcu br. Zachęcamy do uczestnictwa w wydarzeniu.

Aktualności fundacji