2016 – 2017 – Wojna z rakiem

naszym celem jest walka z rakiem

Rak to wyjątkowo trudny przeciwnik. Rujnuje nie tylko zdrowie, ale często również budżet osób chorych i ich rodzin. W polskich warunkach, gdzie kolejki do badań i konsultacji są na kilka miesięcy czekania a pewne terapię nie wchodzą do koszyka świadczeń refundowanych – proces leczenia często zależy od zasobności portfela chorego.

Kampania “Wojna z rakiem” ma na celu przełamanie stereotypu „chorego na raka” poprzez zwrócenie uwagi na bohaterstwo, odwagę i niezłomność pacjentów, którzy zmagają się z chorobą nowotworową i, mimo obciążającego leczenia, nie poddają się – walczą o zdrowie i życie. I w tej walce często potrzebują pomocy. Chcemy pokazać „inną” stronę choroby i życia pacjentów onkologicznych – nie tę wzbudzającą litość i współczucie, lecz tę odważną, która wywołuje podziw i szacunek wobec chorych. Wierzymy, że taka perspektywa zachęci osoby zdrowe do solidarności z chorymi i wsparcia działań na rzecz walki z rakiem, które – w formie niesienia pomocy chorym – realizuje fundacja Alivia.

Najmocniejszym strzałem kampanii jest spot przygotowany pro-bono przez Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Platige Image. W trakcie 60-sekundowej projekcji widz wchodzi w utrzymany w estetyce gry komputerowej świat wojny. Jest świadkiem wyjątkowej bitwy – rozgrywanej między uzbrojoną, waleczną kobietą i olbrzymią bestią. Metaforą choroby jest potwór o cechach raka, a bohaterką pacjentka onkologiczna. W pewnym momencie kończy się amunicja… na szczęście, dzięki zewnętrznemu wsparciu pojawia się nowy zapas pozwalający kontynuować walkę. To nawiązanie do codziennej wojny pacjenta onkologicznego z rakiem i sytuacji, w której chory potrzebuje wsparcia finansowanego na zakup nierefundowanych leków lub potrzebnych badań diagnostycznych. Dopracowany do perfekcji spot przykuwa wzrok i wywołuje namiastkę emocji towarzyszących wojnie – napięcie, ale jednocześnie nadzieję na wygraną. Decydując się na tak odważny film, chcieliśmy podkreślić prawdę o otaczającej nas rzeczywistości – że wojna z rakiem jest bezwzględna, a do walki niezbędne są pieniądze i wsparcie.

W ramach kampanii prowadzone są dodatkowe akcje, które mają popularyzować ideę dbania o swoje zdrowie oraz solidaryzowania się z pacjentami onkologicznymi.

“Weź raka na cel”

Akcja, w ramach której 10 znanych artystów przygotowało rysunki raków – potworów, które zostały zamienione na tarcze strzeleckie. Teraz każdy może strzelić do raka i symbolicznie go pokonać! Przeczytaj więcej o akcji.

„WALCZ”, czyli wszystkie oczy na PGE Narodowy

W Dniu Światowego Dnia Walki z Rakiem 2017 na elewacji Stadionu Narodowego zostało wyświetlone hasło “WALCZ”, wzywające do podjęcia walki z rakiem oraz symbolicznie przypominające o codziennej batalii tysięcy pacjentów onkologicznych oraz konieczności wzięcia spraw dotyczących zdrowia w swoje ręce.

stadion narodowy hasło walcz

Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem

Wiedza to bardzo ważne narzędzie do prowadzenia skutecznej walki z rakiem. Z jednej strony trzeba znać sposoby na zmniejszenie ryzyka zachorowania, z drugiej zaś pamiętać o regularnym wykonywaniu badań diagnostycznych. To one zwiększają szanse na wczesne rozpoznanie oraz rozpoczęcie leczenia, a czas w przypadku raka jest kluczowy. Aby wypowiedzieć rakowi wojnę, trzeba być na bieżąco ze światowymi aktualnościami w dziedzinie onkologii, wiedzieć gdzie i czym powinno się leczyć oraz do kogo zwrócić się o pomoc w celu pozyskania potrzebnych informacji i pieniędzy na bardzo drogie leczenie. Dlatego warto odpowiednio przygotować się do podjęcia walki z rakiem – sprawdzić stan swojej wiedzy i zacząć ją uzupełniać. Pomoże w tym Narodowy Test Wiedzy o Walce z Rakiem, czyli badanie wiedzy Polaków o profilaktyce, diagnostyce oraz leczeniu chorób nowotworowych. Test można rozwiązywać na stronie internetowej www.testoraku.pl.

narodowy test wiedzy o walce z rakiem

Aukcje charytatywne

W 2017 roku ruszyły specjalne aukcje na Charytatywni Allegro. Wśród licytowanych przedmiotów znalazła się m.in. podpisana koszulka Arkadiusza Milika, napastnika piłkarskiej reprezentacji Polski.

TAGI

Aktualności fundacji